بازاریابی محتوا

تعاریف بازاریابی محتوا

جو پولیتزی:

فرآیندی در کسب و کار است که به تولید و توزیع محتوای گیرا و مجاب کننده، برای جلب توجه، جذب و درگیر کردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدامات سودآور در مشتریان می پردازد.

دمین رایان:

بازاریابی محتوا با ارضاء سریع و لحظه ای نیاز به اطلاعات در مشتریان بالقوه، برای آن ها ارزش می آفریند. بازاریابی محتوا  مشتریان را بدون فشار برای خرید، جذب و درگیر می کند.

بازاریابی محتوا(Content Marketing)  یکی از زیرمجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. بخش اصلی مدیریت رسانه‌های اجتماعی،  تولید و انتشار محتوای مناسب در شبکه‌ی اجتماعی هدف است. این بخش علاوه بر تولید محتوای متنی به زیباسازی آن با تصویر و ویدیو نیز می‌پردازد. پیش از برنامه‌ریزی جامع برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی  باید بهترین شبکه‌ی اجتماعی برای فعالیت کسب‌وکار را انتخاب کنید و بر اساس نوع شبکه اجتماعی به تولید محتوا می پردازیم.

چرا بازاریابی محتوا؟

  • کاهش هزینه نشر محتوا
  • افزایش دسترسی به اینترنت و استفاده از کامپیتر و موبایل
  • دستیابی به مشتریان بهتری که وفاداری بالایی دارند
  • افزایش هزینه رسانه های سنتی
  • افزایش فروش
  • بهبود سئو
  • اشتراک گذاری محتوا  توسط بازدیدکنندگان
  • سرنخ بازاریابی

انواع محتوا در بازاریابی محتوا

  • بلاگ نویسی
  • کتاب های الکترونیکی
  • اینفوگرافیک
  • ویدئو
  • مطالعه موردی
  • پست های شبکه اجتماعی

مطالب مرتبط