تبلیغات کلیکی در گوگل

تبلیغات  گوگل یک روش تبلیغات آنلاین می باشد. تبلیغ کلیکی ، توسط کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بهترین و اثرگذارترین شیوه تبلیغاتی عنوان می‌شود. این تبلیغات بازدهی و اثر بخشی بیشتری نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی دارد. Google AdWords  سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. این تبلیغات بر اساس کلمات پیشنهادی خود کاربران تعیین می گردد. درکل سرویس گوگل ادوردز بر روی کلمات کلیدی متمرکز می باشد. فرض کنید در سایت شما هیچ یک از تکنیک های سئواعمال نشده باشد.  با استفاده از تبلیغات کلیکی در گوگل  باز هم سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمایان می گردد. هنگامی که مردم از SEM (بازاریابی موتورهای جستجوگر)  صحبت می کنند، منظورشان گوگل ادوردز است.

توسط گوگل ادوردز می توانید سایت یا تبلیغ خود را در نتایج جست و جوی گوگل یا برنامه ها و سایت هایی که برای گوگل هستند مثل یوتیوب، جی میل، گوگل مپ، گوگل پلی و … به نمایش در آورید. در آپدیت جدید گوگل، تبلیغات کلیکی در صفحه نتایج جستجوی گوگل به ۴ رسید. یعنی اگر سایت شما از لحاظ سئو در رتبه اول قرار داشته باشد، در صفحه نتایج جستجو باز سایت شما در ردیف پنجم قرار دارد.

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، گوگل ادوردز بازاری است که تجارت های مختلف با پرداخت پول در آن، وب سایت خود را به جایگاه بالاتری برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی ارتقا می دهند.

مزایای تبلیغات کلیکی در گوگل ادوردز

  • نمایش تبلیغات بر اساس کلید واژه
  • نمایش در صفحه اول
  • هدفمندی بیشتر
  • روند رو به رشد کسب و کار شما
  • تعیین و تنظیم عوامل متعدد
  • گزارشات آماری و تحلیل لحظه ای
  • بازگشت سرمایه (ROI) بالا در تبلیغات گوگل
  • برند سازی

معایب تبلیغات کلیکی ادوردز

  • گرانی خدمات گوگل ادوردز
  • عدم توجه به سئو

مطالب مرتبط