راه اندازی کسب و کار اینترنتی

قبل از ان که مطالب ذیل را مطالعه می کنید به ۳ مورد در خصوص راه اندازی کسب و کار اینترنتی دقت فرمائید:

  • ریسک محصول و یا خدمتی که تصمیم دارید به صورت اینترنتی به مشتری ارائه دهید.
  • ریسک بازار هدف که همان مشتریان شما می شوند
  • ریسک همکاران و یا رقبا

ریسک محصول

چناچه که تصمیم بر اجرایی کردن کسب و کار اینترنتی گرفتی باید بدانی که مشرف بودن بر روی محصول و یا خدمتی که در فضای اینترنت ارائه می دهید لازمه ی موفقیت شما خواهد بود.
به طور مثال یکی از مشتریان ما که در صنعت غذایی فعالیت میکرد تصمیم گرفت از چند تولید کننده ی محصولات غذایی نمایندگی بگیرد که بتواند به صورت اینترنتی محصولات را در عرصه فروش قرار دهد.

پس از اخذ نمایندگی شروع کرد و همچنین پیاده سازی نرم افزارهای مربوطه به صورت جدی وارد بازار شد.
بعد از یک سال فعالیت که به درآمد دلخواه خود رسیده بود. شرکت های تولید کننده وی را تهدید برای شرکت خودشان فرا خواندند. و دیگر نتوانست کالای خود را از کارخانه ها تامین کند.

نتیجه: چنانچه که محصول و یا خدمتی در بازار ارائه می دهید مطمئن باشید که ریسک محصول و یا خدمت صفر یا نزدیک به صفر می باشد.

ریسک بازار هدف که همان مشتریان شما می شوند

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بارز ترین دلایلی که منجر به شکست کسب و کار های نوزاد میشود عدم شناخت کامل بر روی مشتری است. قبل از اینکه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید، روی بازاریابی و مشتریان تمرکز کنید. تحقیقات بازار انجام دهید تا مطلع شوید که:

  • آیا مردم به خدمت و یا محصولات شما نیازی دارند؟
  • آیا مردم بابت محصول و یا خدمت شما پول پرداخت می کنند؟
  • آیا مشتریان شما عام هستند و یا محدود می باشند؟
  • آیا ...؟

اگر تا کنون موفق به راه اندازی کسب و کار اینترنتی نشدی و تصمیم داری به صورت حرفه ای این کسب و کار را پیاده سازی کنی به سوالات ما با دقت جواب دهید تا مشاوران ما بتوانند بهترین راه حل را از لحاظ هزینه، زمان، کیفیت و … به شما انتقال دهند.