سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ

 سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ

شرکت تارال برای راحتی بازدیدکنندگان و مشتریان عزیز برخی از سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ همراه با پاسخ در زیر آورده است.

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که به صورت آنلاین و آفلاین برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتالبرای پیشبرد اهداف  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازاریابی دیجیتال به دو دسته کلی بازاریابی Inbound Marketing  و بازاریابی Outbound Marketing  تقسیم می شود.

بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing

بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار از طرف مخاطب آغاز می‌شود. اگر مجموعه‌ی فعالیت‌های شما به شکلی باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته باشید، بازاریابی شما از جنس درونگرا [یا جاذبه‌ای] است. به عنوان مثال تکنیک های رسانه های اجتماعی ، کتاب های الکترونیک ، خبرنامه های الکترونیک یا سمینارهای آنلاین از این دسته می باشند.

بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing

در بازاریابی برونگرا گفتگو با کسب و کار همیشه از سمت کسب و کار آغاز می شود. به عنوان مثال در حال تماشای فیلم مورد علاقه‌ی خود هستید و ناگهان فیلم قطع می‌شود و تبلیغ پودر کیک را مشاهده می‌کنید. در این حالت تعامل از طریق کسب و کار صورت گرفته است. تکنیک های قرار دادن شماره تماس، تبلیغات یا ایمیل ها برای رسیدن  به مشتریان بالقوه از طریق کانال های دیجیتال از این دسته می باشد.

برای درک بهتر این موضوع  تمایز بین بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین را بیان می کنیم.

  • نحوه‌ی انتشار و توزیع محتوا
  • در بازاریابی آفلاین محتوا به صورت فردی، از طریق تلویزیون،رادیو، ارتباط متقابل و … منتشر می شود. در صورتی که در بازاریابی آنلاین محتوا می تواند در شبکه های اجتماعی و از طریق سایر مردم منتشر گردد.
  • هزینه انتشار محتوا در بازاریابی آفلاین بسیار بالاتر از بازاریابی آنلاین می باشد.
  • در بازاریابی آفلاین شناسایی مخاطبین هدف کار سختی می باشد در صورتی که در بازاریابی آنلاین بر اساس آنالیز رفتار کاربر میتوان مخاطبین هدف خود را پیدا کنید.
  • اشتراک گذاری محتوا در بازاریابی آنلاین آسان تر از بازاریابی آفلاین می باشد.

بهینه سازی سایت برای  موتور جستجوی گوگل (SEO) تکنیکی برای افزایش بازدید کاربران از سایت ما می باشد. و این امر باعث می شود سایت شما در صفحه اول لیست نمایش جستجوی گوگل قرار بگیرد و رنکینگ سایتتان بالا برود.

اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • افزایش بازدید کنندگان از وب سایت
  • بالا رفتن رتبه در نتایج جستجوی گوگل
  • برترین فرایند جهت تبلیغات محصول و خدمات
  • افزایش چشمگیر ترافیک سایت
  • بهتر دیده شدن برند

کلمات کلیدی یا کلید واژه ها در سئو کلماتی هستند که در بین محتوا و عناوین یک صفحه از سایت ما موجود می باشند و به واسطه این کلمات است که موتورهای جستجوگر گوگل می توانند صفحات ما را پیدا کنند. بنابر این توصیه می شود از یک کلمه کلیدی تنها یک بار در یک سایت استفاده شود که به واسطه آن خزندگان گوگل راحت تر بتوانند محتوا را در بین مطالب سایت شما یافته و به کاربران نشان دهند.

  • ایجاد محتوای کاربردی و غیر تکراری
  • کاربر پسند بودن سایت
  • راحتی استفاده و پیدا کردن مطالب ر وب سایت شما
  • استفاده از لینک های داخلی به سایر مطالب در سایت
  • اشتراک مطالب در رسانه های اجتماعی
  • ایجاد رابطه در شبکه های اجتماعی
  • تعامل با مشتری

PPC یکی از راهکار های دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این راه کار به ازای هر کلیک کاربر هزینه ای پرداخت می کنید و ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهید.

Google AdWords  سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. این تبلیغات بر اساس کلمات پیشنهادی خود کاربران تعیین می گردد. درکل سرویس گوگل ادوردز بر روی کلمات کلیدی متمرکز می باشد.

اغلب بنگاه های اقتصادی زمان و هزینه کلانی را برای تولید تبلیغات کاغذی صرف می کنند در صورتی که امروزه مخاطبان به تبلیغات هدفمند در فضای اینترنتی علاقه مند هستند. بدین خاطر تبلیغات کاغذی شانسی برای نمایان شدن نخواهند داشت.
وب سایت ها یکی از ابزار های مهم و کارآمد می باشد که میتواند ویترین کسب و کار شما را به بهترین نحو نشان دهد. لازم به ذکر است وب سایت شما می بایست کلیه استاندارهای جهانی را دارا باشد پس نتیجه میگیریم یکی از ابزارهای قدرتمند در اجرای دیجیتال مارکتینگ وب سایت استاندارد و حرفه ای می باشد.

اینستاگرام
کاربران این شبکه اجتماعی افراد بین ۱۴ الی ۴۵ سال هستند، که اکثرا اینستاگرام خود را روزانه بیش از سه بار بررسی می کنند .
اکثر افرادی که در این نوع شبکه اجتماعی فعالیت حرفه ای دارند میانگین بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند به طور کلی اگر برای شما مقدور باشد که از محصولات و خدمات خود تصویر بگیرید اینستاگرام پیشنهادی بسیار هدفمند می باشد.
فیسبوک
۶۰ در صد مخاطبین فیسبوک حداقل روزانه ۱ بار از فیسبوک استفاده می کنند، در صورت تولید محتوای هوشمندانه و شناسایی صحیح بازار هدف با فیسبوک میتوان موفقیت زیادی کسب کرد .
توییتر
توییتر بهترین ابزار برای روابط عمومی آنلاین می باشد
لینکدین
در لینکدین موقعیتی برای نمایان شدن افراد خبره و متخصص ایجاد می گردد. این پلتفرم به اندازه فیسبوک، اینستاگرام و توییتر اجتماعی نیست .

برای مشاهده سوالات متداول طراحی وب سایت کلیک کنید.