مدیریت شبکه های اجتماعی

در تعریف ساده مدیریت شبکه های اجتماعی فرآیند مدیریتی ارتباطات و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی  مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و غیره است. این مدیریت، فرآیندی فراتر از پست کردن محتوا در پروفایل شبکه های اجتماعی شرکت است. اگرچه ارسال محتوا نقشی اساسی دارد، اما مدیریت  رسانه‌ای موارد دیگری همچون جذب مخاطب و افزایش دسترسی به برند و شناخته‌ شدن هرچه بیشتر آن را نیز شامل می‌شود.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مسیری کم هزینه برای رشد سریع یک برند در بازار است. این کانال ارتباطی درصورت اجرای صحیح، می‌تواند یک برند را به قله اوج رسانه برساند. اما در صورتی که به درستی اجرا نشود، چهره آن را برای همیشه مخدوش خواهد کرد.

در ارتباط با این موارد، وظایف اصلی در مدیریت رسانه‌های اجتماعی عبارتند از:

  • بررسی تطابق محصول و خدمات شما با قابلیت های شبکه های اجتماعی مختلف و بکارگیری ایده و استراتژی خاص برای استفاده از آن
  • تدوین استراتژی رسانه های اجتماعی
  • برنامه ریزی زمانی انتشار محتوا
  • بهبود در نرخ تعاملات
  • آگاهی و افزایش تعداد کاربران
  • جستجو و همکاری با دیگر کاربران
  • به کارگیری ایده های خلاقانه
  • کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی
  • مدیریت مسابقات و جشنواره ها
  • نظارت و بررسی عملکرد
  • ایجاد تقویم زمانبندی مناسب برای انتشار محتوا
  • تحلیل رقبا
  • آنالیز رفتار کاربران

مطالب مرتبط